Wednesday, September 4, 2013

I'm PREGNANT!!!

Assalamualaikum...

lamenye saya menyepi..
kesian dengan blog sendiri terabai..
bukan taknak menulis blog lagi..
nak sangat2 cume masa kadang2 tak mengizinkan..
nak tulis blog kene ade masa yang banyak sambil relax2..

sekarang baru masa santai tu ada..
husband oncall so saya sorang2 je kat rumah ni..
kerja rumah semua da settle terus mengadap laptop..
heaven!
da lama tak rasa macam ni..

btw entry kali ni entry yang sangat2 bahagia..
da dekat setahun 3 bulan saya kahwin..
alhamdulillah sekarang saya da pregnant!
perasaan teruja and excited tu Allah SWT aje yang tau..
dekat setahun jugak saya tunggu tapi takde jugak tanda2..

actually masa baru2 kawin saya dengan husband memang ade merancang..
masa tu saya still houseman and kalau diizinkan saya taknaklah bersalin masa HO sebab taknak kene extent..
so bire kire2 balik, habis HO tengah tahun ni so hujung tahun lepas baru saya and husband ready untuk ade baby..
tapi tunggu punya tunggu still tak pregnant..
pernah satu masa tu period da lewat seminggu..
masa tu happy sangat2 sebab rasa macam ada harapan kot..
siap da beli UPT kit untuk cek esok lepas subuh..
tup2 tetibe malam tu period plak..
kecewa sangat sampai nangis kat husband..
haha..
bukan apa orang tua2 cakap anak pertama jangan merancang nanti susah nak lekat..
saya memanglah tak percaya bende tu..
tapi bile jadi macam ni saya jadi takut..
sampai terfikir 'Ya Allah, Allah da tarik nikmat nak ada cahaya mata sendiri ke sebab merancang?'
lepas 6 ke 7 bulan pon still takde lagi..
nak cek dekat klinik or hospital tapi belum boleh lagi sebab belum setahun..
kirenye belum kire primary infertility lagi la..
tetibe ade kakak sedara ni ajak pegi urut dekat sorang kawan die dekat shah alam..
bab urut2 ni pon sbenanye saya kurang percaya..
tapi kite usaha Allah yang tentukan..
saya pon pergilah berurut dengan kawan kakak sedara ni..
pelik betul masa urut tu die cakap patutla susah nak lekat sebab rahim saya tinggi sangat..
dekat paras2 pusat camtu..
huh??!
tak ke pelik bunyinye tu..
saya doktor dan saya tahu kat mana kedudukan rahim sebenarnye..
tapi saya senyum je la..
dekat sejam jugak die belek2 urut2 picit2 perut saya..
haha best orang main2 perut ni..tu yang x kisah tu..
esoknye terus saya jumpe pakar o+g saya dekat hospital melaka..
saya mintak doktor tu scan perut saya saje2 je la hehe..
alhamdulillah scan semua nampak normal..
uterus baik2 je kat tempat die..
lega!

bulan depannya saya siap amik clomid lagi..
test serum progesterone day 21 pon normal..
so basically saya normal!
cume masa tu belum sampai masa kot..
tapi amik clomid pon still tak lekat..
so da panic balik..
husband siap offer nak cek die pulak..
mase tu bulan puasa so kitorang plan lepas raya la baru nak cek..

tup2 alhamdulillah tengah seronok2 raya dapat tahu saya pregnant pulak..
mase ni period da lambat 10 hari so test upt lepas subuh gune upt yang beli dulu tak guna2 tu..
haha!
memula satu line muke da kecewa sikit da..
pastu biarkan je kit tu..husband yang excited tunggu..
tetibe husband panggil 'sayang!2 line la'..
huh terkejut beruk saya terus masuk toilet balik join husband..
sekali tengok betullah 2 line tapi samar2 la..




tak puas hati sebab takut upt kit tu tipu sebab da lama sangat beli haha..
esoknye test kat klinik tempat saya kerja and hasilnye memang positif!
alhamdulillah..



selongkar laci almari perasan ade clearblue punye digital upt yang da beli agak lama jugak tapi x gune2..
so lepas seminggu test pakai yang tu pulak..
keputusan yang sama..+ve!



alhamdulillah...
sekarang kandungan da nak masuk 7 minggu..
masih terlalu awal..
yang penting saya memang jaga betul2 kandungan ni..

saya sampai sekarang tak percaya yang saya ni mengandung..
tak tahulah kenapa..
so far symptom morning sickness takde lagi..
hopefully takdelah sampai bersalin..
risau jugak sebab majority cousin perempuan semua mabuk terok sampai 3 4 bulan..
mintak dijauhkan..
saya nak makan hari2 biar baby sihat tak nak muntah2!
aminn!

ok la..
doakan saya and baby sihat sampai delivery..
doakan baby saya sempurna cukup sifat-sifatnya..
aminnn!



happy faces of papamama-to-be..
mase ni husband tetibe baik hati nak belikan phone baru untuk saya..
lepas da belikan boleh cakap camni 'nanti baby da keluar phone tu bagi baby..abg beli untuk baby sbenanrnye..'
hahaha..cis!buat lawak antarabangsa pulak die..
tak kire!
baby punye beli lain!

hahah!
k bye!


Photobucket

11 comments:

Leeya Hezlin said...

congrats dear ;)
happy untuk ko dengan amir..
jaga diri baik2 k

iza_hafizah said...

salam,

berminat dgn produk shaklee...

set kurus shaklee set kesuburan shaklee set kehamilan shaklee set berpantang shaklee set kecantikan shaklee

shaklee memberi tenaga

saya boleh bg harga istimewa

http://izahafizahcome.blogspot.com/

ainulrhy said...

epa.. congrats ^^
t citela pengalaman kje tmpt baru

Ari said...

da bersalin kor?

Chooyaya! said...

tahniah! seronok kan bila tau dah ada orang dalam perut? jangan mabok teruk2 sangat dah la. anyway, semoga enjoy saat2 mengandung sebab nanti kalau dah bersalin rasa rinddduuu sangat nak pregnant lagi. macam saya :) 3 bulan awal ni fragile lagi. so take a good rest and jangan stress2.

Mommy HH said...

congratulation on your good news.. if interested nak beli any toys for ur baby... u are most welcome to our fb online shop. littletoddlerchoices.

Anonymous said...

kata dah takde sistem on-call? sorry la banyak tanya even before ni pun pernah tanya, sebab bakal HO :)

Anonymous said...

saudari farhana..
knapa lama x update blog..
and ank mcm mna?
hope dpt update blog lg..

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Amir renovation said...

Assalam tuan / puan .sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..seperti mnyambung rumah.plaster siling,pasang tile,buat porch,wayaring,plumbing,pagar dan autogate,vinyl floor,wallpaper,waterprofing,grill,landskap dan kolam hiasan.terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,bndr sri putra,sepang,nilai,cheras,puchong,semenyi dan kuala lumpur.hubungi sy d no 0192945175 atau wssp sy d no 01129110298

Amir renovation said...

Assalam tuan / puan .sy membuat keje2 ubah suai rumah dan pejabat..seperti mnyambung rumah.plaster siling,pasang tile,buat porch,wayaring,plumbing,pagar dan autogate,vinyl floor,wallpaper,waterprofing,grill,landskap dan kolam hiasan.terbuka untuk kawasan bangi,kajang,serdang,putrajaya,bndr sri putra,sepang,nilai,cheras,puchong,semenyi dan kuala lumpur.hubungi sy d no 0192945175 atau wssp sy d no 01129110298